Ana içeriğe atla
Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Hayrat Vakfı arasında imzalanan protokolle tüm Türkiye’deki bütün Halk Eğitim Merkezlerinde "Kur'an-ı Kerim" kursları başlamıştır.Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Hayrat Vakfı, önemli bir eğitim ve kültür projesini hayata geçiriyor. Türkiye'nin 900'ü aşkın merkezinde, Osmanlı Türkçesi ve Kur'an okuma kursları açılıyor.

Kültür Bakanlığı ile 1997 yılında benzer bir işbirliği ile binlerce insanın Osmanlıca öğrenmesine vesile olan Hayrat Vakfı, şimdi yeni ve daha büyük bir hizmeti gerçekleştiriyor. Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile Hayrat Vakfı arasında Nisan ayında imzalanan işbirliği protokolü çerçevesinde, Türkiye'de Osmanlı Türkçesi ve Kur'an okuma kursları açılıyor.


On binlerce kişinin istifade etmesi beklenen ve bütün halk eğitim merkezlerinde uygulanacak olan program sayesinde, tarih ve kültür mirasıyla buluşmak adına çok önemli bir adım atılması bekleniyor.


Projenin koordinatörlüğünü yapan Hayrat Vakfı Nevşehir Temsilcisi Mehmet Özer, kurslarla ilgili şu bilgileri verdi:


"Vakfımız, kurulduğu tarihten bu yana eğitim ve kültür alanında yurt içinde ve yurt dışında pek çok proje gerçekleştirdi ve vakıf senedimizde de ifade edilen amaçlar doğrultusunda faaliyetlerini sürdürdü. Daha önce, 1997 yılında 54. Hükümet döneminde Kültür Bakanlığı ile işbirliği çerçevesinde 52 il merkezinde benzer kursları açmış ve yaklaşık beş bin insanımıza bu kurslar sonucunda sertifika vermiştik. O yıldan beri gerek halk eğitim merkezleri ile gerekse yerel yönetimler ve kültür müdürlükleri ile benzer projeleri ülkemizin pek çok il ve ilçe merkezinde gerçekleştirmeye devam ediyoruz.


Şimdi, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile yaptığımız protokol ile bu sayıyı daha da artırıyor ve kapsamını genişletiyoruz. Vakfımız, yönetimi ve mensupları bugüne kadar desteklemiş olduğu liyakatli eğitimciler ve gönüllüleri ile zaten tecrübeli olduğu bir sahada her kesimden ve her yaştan insanımıza bu hizmeti sunmaktan dolayı büyük bir şeref ve mutluluk duymaktadır. Ülkemiz için ve özellikle geçmişten gelen zengin kültür hazinemizle, milli manevi değerlerimizle buluşmak için çok faydalı olacağına inandığımız bu programımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum. Şimdiden kurslarımıza büyük bir ilgi olacağını görüyoruz. Bu vesileyle kurslarımızı açmamızda her türlü kolaylığı gösteren ve bizimle birlikte çalışan halk eğitim müdürlerine ve çalışanlarına teşekkür ediyorum. Tüm halkımızı geçmişle köprü kurmaya, bu büyük kültür hizmetine katılmaya davet ediyorum."
  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Elhamdülillah Alâ Külli Hal

" Elhamdülillah Alâ Külli Hal - Her Halimiz İçin Allah'a Hamdolsun" SEN'den gelene, gelmeyene; Ne şekilde belirlemişsen kaderime, bu oyundaki biçtiğin rolüme, yürekten kocaman bir EYVALLAH ! .. Hz.Mevlana (ks)  

Kıymet Bilene

"Sevdiğin şeylerin sorumluluğunu almazsan, onları kaybedersin..."  Üstün Dökmen

Amin...

Arz-ı hâl etmez dil-i gamdîdemiz dildâre de  Etmesin muhtâc Rabbim yâre de ağyâre de Süleyman Nazif