15 Aralık 2014 Pazartesi

Sanal Seyyid ve Seyyidelere Karşı... :(

"İdɾak kuIağından gafIet pamuğunu çıkaɾmayana nasihat kaɾ etmez..."
Aziz Mahmud Hüdayi (ks)
Peygamber Efendimiz (as) gülneslinden gelenlere İslam Tarihi boyunca hep özel ihtimam ve dikkat gösterilmiştir.Çünkü peygamber Efendimiz (as) bir hadis-i şeriflerinde ümmetine iki emanet bıraktığını bunun ilkinin Kuran-ı Kerim ikincisinin ise Ehli Beyt olduğunu,ümmetinin bunlara yapışması gerektiğini vurgulamıştır. 
Yine bir mübarek hadislerinde de Ehli beyt'i Nuh'un Gemisine benzeterek, onların bir kurtuluş vesilesi apaçık beyan buyurmuşlardır.Bu hadisi şeriflerdeki buyruklara uyan Islam devletleri,tarih boyunca daima yücelmiş ve yükselmişlerdir.Seyyid sıfatı da şeceresi Hz. Huseyin ra. tarafından,peygamber (as.) ulaşan,gulnesil mensublarına verilmiş"efendi"anlamına gelen bir kelimedir.
Bu zanda çok çeşitli kollardan gelen seyyidler vardır.Fakat sofiler,şeyhinin yakın akrabasına,seyyid olmasalar bile,saygı gösterirler....Seyyidlik ayrıdır,edeb ayrıdır.Bu devirde,her seyyidim diyene inanmamak gerekir.Seyyidim diyerek para isteyenlere asla vermemeliyiz.Kim olursa olsun farketmez.Gavsımız şöyle buyurdu:"Kim ki başkasından para isterse,hatta çocuk babasından bile,gönülsüz olarak verse;o para haram olur."Çok kişiler var ben buyum,Gavsın akrabasıyım,anne tarafından akrabasıyım diyorlar.Kim olursa olsun,ne olursa olsun,çok dikkat etmemiz lazımdır.Böyle kimselere,saygımızı da abartmamamız lazımdır.Seyyid olabilir;saygı da duyulur,ama abartılmaz.Birşey istendiginde,para istendiginde kesinlikle verilmez.Ben Gavsın akrabasıyım,şuyum buyum demekle olmaz.İstemek haramdır.Menzildeki seyyidlere çok yakın olanlara da bakmayın.Bu şudur,dayısının oğludur,bakmayın,siz işinizi boş bırakmayın.
Vakıftan önce sofileri çok kandırıyorlardı.Ben bu seyyidim,ben buyum diyerek aldatıyorlardı.Şimdi azaldı ama yine de var.Dikkat etmeli,ona,buna kanmamalıyız.Sofi demek;saf,temiz demektir.Ama saf tarafınız ağır basmaktadır.Halbuki sofi,uyanık olmalıdır.Ben buyum,şuyum dese bile,kimseyi,çocuklarının rızkına ortak etmemelidir.
Bakınız,ben medresede okurken, Seyda Molla Îbrahim adında bir büyük hocam vardı.Kendisi hem Gavsımızın halifesi, hem de amcamın ve babamın hocalarıydı.O zaman henüz 18 yaşındayım.Bazen beni odasına çay içmeye çağırırdı.Odasına girdiğimde ayagını uzatmışsa toparlar,oturma vaziyeti alırdı.Evine gittiğimizde,ta dışarı kadar gelip,bizi uğurlardı.Yaşlı olmasına rağmen,amcamın,babamın ve benim hocam olmasına rağmen,yine böyle davranırdı..Kimseye kanmamak,aşırıya da gitmemek lazımdır.
NOT:"Facebook vs gibi yerlerde bayan ve soyadi erol cok biliniz ki kesinlikle menzildeki seyideler degildir bazi bayalrin seyide degil soyadi erol da bilmeden menzildekilere laf atmayin cok zarar gorursunuz ve bunada uzuldum bir adam yorum yazmis seyidem vs. o adam cok zarar gourur "Kim neylerse Kendine eyler""
S. İHSAN EROL /http://www.altinsilsile.net

Yabancı bir hanıma selam verip sohbet eden erkek bir mümin, yabancı bir erkeğe selam verip sohbet eden hanım bir mümin olmayacağını anlatan dinimizde bunu yapanların Seyidiz Seyyideyiz diye ortalıkta dolaşması ve bunlara Seyidim Seyyidem diye hitapta bulunulması ne kadar doğru Allahualem...

Hiç yorum yok: